::: szöveges kalandjátékok ::: külsőnézetes kalandjátékok
előző következő
Bevezetés
Colossal Adventure
Az Adventure nyomdokain
Acornsoft
Adventure International
Infocom
Sierra On-Line
Melbourne House
Delta 4
Brian Howarth játékai
Grafika és frusztráció?
Penguin Software
Telarium Corporation
Level 9
Magnetic Scrolls
Legend Entertainment
Összefoglalás
  Brian Howarth játékai

Warning: fread(): Length parameter must be greater than 0. in /var/www/www.jatekmuzeum.hu/data/data.php on line 1143

Brian Howarth Scott Adams játékainak kódját alkalmazva 1981 és 1983 között írta tizenegy kalandprogramját, melyek a Mysterious Adventures sorozatot alkotják. A játékok eleinte szöveges változatban készültek el, később néhány géptípusra (Spectrum, C64) születtek grafikus verziók is. Ezek jellemzője a korabeli grafikus trendnek megfelelőn az volt, hogy először csak a formák vektoros körvonalai rajzolódtak meg, melyek aztán egységes színfelületekkel töltődtek fel. A képek nagy helyigénye miatt redukálni kellett a szókincset, ennek viszont az lett az eredménye, hogy Brian Howarth nevével fémjelezhetők minden idők legszínvonaltalanabb Parserű, legkisebb szókincsű, legfrusztrálóbb kalandprogramjai: a játékost rövid idő alatt hatalmába keríti az az érzés, hogy a  égtájak begépelésén kívül gyakorlatilag semmit sem csinálhat, és hogy a játék szókincse valahol 5 és 10 szó közé tehető. A "Howarth frusztráció" néven is nevezhető jelenség leginkább azzal magyarázható, hogy a kép megjelenésének következtében a szöveg már nem ad egyáltalán semmiféle verbális segítséget, így a játékosnak magának kell kitalálnia, melyek azok a tárgyak, kik azok a szereplők, amelyekkel/akikkel interakcióba kerülhet. Mindehhez még az is hozzájárul, hogy a játék a rendkívül alacsony szókincs miatt gyakorlatilag egyetlen szinonimát sem ismer, s minden igére, tárgyra egyetlen szó létezik csak. A játékos ennek következtében tétlenségre van kárhoztatva mindaddig, amíg a megfelelő kifejezésre rá nem bukkan: több idő megy el tehát a szavak keresgélésére, mint a tényleges játékra. Mindez sajnos rendkívül lerontja Howarth játékainak színvonalát, és szinte élvezhetetlenné teszi az egyébként kitűnő fejtörőket.
    Brian Howarth történetei a sorozatcímnek (Mysterious Adventures) megfelelően misztikus, fantasztikus környezetben játszódtak. A Perseus and Andromeda c. programot a görög mitológia  ihlette meg: Zeusz és Danae gyermekeként célunk itt az embereket tekintetével kőszoborrá változtató Medúza legyőzése, majd egy pegazus "beszerzése" után a távoli szigetre kikötött hercegnő, Androméda megmentése.  A Golden Baton-ban a feladat a rejtélyes módon eltűnt, a jó és a rossz közti egyensúlyt biztosító varázstárgy felkutatatása. A két részes Arrow of Death a Golden Baton világában játszódik, a cél itt a világuralomra törő mágus elpusztítása, ehhez azonban először egy különös erejű varázsnyílvesszőt kell kovácsolnunk. A Wizard of Arkyz-ban ugyancsak egy gonosz mágus az ellenfelünk, küldetésünk célja itt a pedofil vénember által elrabolt hercegnő megmentése. A Time Machine-ban négy történelmi korszakot (őskor, ókori Egyiptom, középkor, és a jövő) kell beutaznunk ahhoz, hogy felleljük a túlbuzgó dr. Potter misztikus eltűnéséért felelős mágikus prizma három darabját. Az Escape from Pulsar 7-ben egy lezuhant űrhajó egyetlen túlélőjeként kell szembenéznünk az űrjárgányon garázdálkodó szörnyeteggel. A Circusban egy kísértetekkel teli cirkusz, a Waxworks-ben egy nem kevésbé barátságtalan panoptikum, a Feasibility Experiment-ben pedig egy ősi civilizáció titkait kell feltárnunk. Az Agatha Cristie regényből készült Ten Little Indians főszereplőjeként egy titokzatos aranyszobor nyomára kell bukkannunk, s közben ki kell derítenünk, miért, és milyen körülmények között tűntek el azok, akik már előttünk megkísérelték a szobor felkutatását.
    Brian Howarth néhány játékot  Scott Adams-szal együttműködve készített: részt vett pl. a QUESTPROBE  sorozat Hulk epizódjának megírásában, s ugyancsak az Adventure International adta ki Howarth egyik utolsó játékát, a Spielberg filmből készített Goblins!-t.
 

letölthető játékok
letölthető zenék
letölthető filmek
elmélet
cikkek
linkek
 
segítség
kapcsolat
impresszum

A magyar nyelvű játéktörténeti oldalak a Játékmúzeum tulajdonát képezik.
2001